EROTYZM I SUBTELNOŚĆ W DZIELE Z LUWRU

Pełne erotyzmu, tajemniczości, a zarazem subtelności dzieło z Luwru – “Gabriela d’Etrées i jej siostra, księżna de Villars,w kąpieli”.
Obraz anonimowego malarza z roku 1569 roku jest symboliczny:
Młoda kobieta po prawej stronie to kochanka króla Henryka IV, któremu dała trójkę dzieci. Będąc w ciąży z czwartym potomkiem król obiecał jej małżeństwo. Niestety młoda metresa zmarła w wyniku komplikacji podczas porodu. Zmarła, a może…?
I tu nieco rozjaśnia nam się wizja artysty – Gabiela trzyma w dłoni pierścień królewski – symbolizujący przyszłe małżeństwo.
Kobieta po lewej trzyma ją za sutek – znak macierzyństwa.
Starsza pani za nimi, szyje kaftanik dla noworodka.
To wersja oficjalna!
Są również zwolennicy teorii, że kobieta po lewej to przyszła kochanka króla – Henriette d’Entragues, a rude włosy kobiety w tle to symbol zdrady i morderstwa królewskiej kochanki.
Niezależnie od tego, którą wersję wybierzecie zachęcam Was do obejrzenia dzieła w Muzeum.
Obiecuję, że zatrzymacie się przy nim na dłużej.
Gabriela d’Etrées i jej siostra, księżna de Villars,w kąpieli